Okategoriserade

Men för helvete Elgiganten!

Ok, jag borde inte ha valt att handla från Elgiganten med utlämning i Uppsala, för givetjävlavis har de missat att lägga med de vibrationsdämpande tassar jag köpt och betalat för.

Nu är det ju för sent, inte orkar vi böka runt med det, men då vill jag gärna ha dem återbetalade.

Jag kontaktade kundtjänst som svarade direkt, och skickade det vidare till mitt varuhus. Som svarar såhär:

”Hej. Vibrationsdämparna till maskinen är utlevererade enligt vårt system. De lär ha lagts i plasten på ovansidan av maskinen inpressade mellan emballaget och ytterplasten. Undersök för att se om dessa kan ha trillat ut i transport eller slängts tillsammans med resten av emballaget. Hittar ni produkten kan ni returnera den. Hälsningar Elgiganten Uppsala”

Nej. De finns inte där. Jag har checkat soporna tre gånger och det var inget ”inpressat” mellan emballage och plats. Vad fan är det för jävla sätt att leverera en produkt för övrigt? För det andra: systemet har aldrig fel, eller Elgigantens personal? Nej det är SÅKLART mitt fel?

De kostar 99kr. Ingen big deal för mig, men absolut inget för dem, och de ska vara servicemindade. De ska bara sätta in 99kronor på mitt jävla konto och be om ursäkt för den olägenhet de åsamkade mig. Inget annat. Inte börja diskutera. Inte för den summan. Jag försöker givetvis inte lura dem på den ynka lilla summan, skull ejag velat göra det hade jag väl valt en annan, betydligt större summa?

Det här är helt i linje med deras inkompetens och ignorans i sin personal som de uppvisat de sista gångerna jag varit där. De har missat, eller sett till att tassarna låg så taskigt att de ramlade ut. Det är ju inte riktigt acceptabelt. De har heller inte påpekat att det ligger något där för killarna som hämtade.

Jag kan inte nånstans se att detta är någon annans ansvar och fel än Elgigantens. Och jag blir än mer bestämd i att dra Lovelias mobiltelefon vidare.

Lite trevligt bemötande är bästa sättet att möta en kund. Det trodde jag var steg ett i kundbemötande-kursen. Och steg två, tre fyra och fem.

Jävla klåpare att skylla på kunden. Fy fan Elgiganten Uppsala:/

Kommentarer

  1. Jennie

    Fruktansvärt dålig service på Elgiganten. Beställde kylskåp med hemleverans och installation av dem för ett år sedan. Leverans mellan 08-16 så fick vara ledig från jobbet för att kunna ta emot den. Klockan gick och kl 15.00 kom ett sms om att leverans var planerad idag. Ingen kom. Ringde butiken som ju inte hade nån koll på vad som hänt och inte verkade så benägna att lösa det heller. ”Vi får se när nästa lediga dag blir, kanske nästa vecka?” Efter några turer och hårda ord från min sida kom den tillslut ett par dagar senare. Fick ingen ersättning alls för besväret. Nästa gång blir det Elon.

  2. Madelene

    Vad hände med talesättet man fick lära sig när man gick på Handels- administration programmet i gymnasiet: ”kunden har alltid rätt”?

    1. Ida

      Jag gick handels och administrationsprogrammet i slutet av 90-talet och vi fick lära oss ”kunden har inte alltid rätt, men påstå aldrig att den har fel”

  3. Lisa

    Vad är det för vibrationsskydd? Vi köpte ett till vår tvättmaskin men de passade inte för den, och har glömt att skicka tillbaka dem så de bara ligger i kartongen.

    Om det är samma som du behöver kan jag kanske posta dem till dig 🙂😅

    1. Profilbild
      familjenannorlunda

      Nån slags tassar i gummi. Det verkar som mitt morrande gav effekt, eller så läste nån här 😂 Men de ska skicka nya plus att jag fick ett presentkort. Men det är nog från huvudkontoret typ, inte Uppsala. Oavsett så blir jag 100% gladare av det bemötandet än ett : det är du som gjort fel-mess man inte ens kan svara på 😖

×

Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda

Carola Wetterholm, niobarnsmamma från Uppsala, som medverkat i Familjen Annorlunda. Numera ensam med alla barnen på heltid. Vi är en stor familj, men den funkar precis som alla andras, kanske lite mer av allt bara . Tvätt och mat...och ytterkläder i den trånga hallen... Ett är säkert och det är att det blir aldrig tråkigt med nio barn i familjen! Maila mig? Gärna :) Här : carolawetterholm@gmail.com

Samarbetspartner:
Stylewish - Influencer Hosting