Allmänt

Com Hem är riktigt usla

Hepp!

Lita klagan så här på söndagkväll kanske 😉

Jag har inte Com hem, och det är jag  mellan varven lite ledsen för eftersom de verkar smidiga, bra och stabila osv.

Men.

Janelle och Simon håller inte med. De har sen de flyttade in i JULI haft ett bredband som strular. Simon har ringt, minst en, ofta flera gånger i veckan och pratat med dem, och de säger: Ja, det är tråkigt MEN det är en mjukvara i modemet som ska uppgraderas….tyvärr, ni får vänta.

Idag ringde jag 🙂

Haha, ni skulle inte vilja prata med mig när jag är grinig och ringer en support jag lovar;) Jag är ytterst trevligt och korrekt, men piskrappsfrågorna och påståendena haglar hårt:)

Jag krävde nu att det ska fixas, för varför i helvete skickar man inte ut ett nytt modem om det finns andra, som inte ska uppgraderas, vilket det finns, det svarade de jakande på idag.

Men ingen ska tro att det går att skicka ut bara, nä för först ska det liksom felsökas och grejas…nåt som de de alltså inte lyckats göra på sex, snart sju månader, och efter  Simons vädjande under minst 60 samtal….( jo det är sant!!)

Idag när jag sa att han ringt hur många gånger som helst fick jag svaret: Ja, men sista gången han ringde var ju i november…

– Mm, eftersom man inte riktigt orkar bråka hur länge som helst, du ser ju hur många gånger han  ringt???

– Eh..jo..

 

Den elaka morsan, alltså jag, har nu krävt att det ska vara löst denna vecka, senaste fredag för annars går vi vidare till ARN (Allmänna reklamations nämnden)

Jag kräver dessutom en fet kompensation,och säg mig  nu, om de har betalat 350kr/mån i sex månader, men inte kunnat surfa…vad tycker ni är skälig kompensation?

Min syrra jobbar med klagomål på SAS….say no more, jag vet vad man kan få, vad man har rätt till, och jag hävdar att de ska ha de här sex månaderna gratis först och främst, och sen lika många månader gratis i kompensation.

Alltså ett år fritt. I det året är då 6 månader gratis. de andra 6 månaderna är nåt de inte skulle ha betalat eftersom man knappast betalar för nåt man inte har, eller hur? Slutsumman blir en kompensation på 6 månader.

Skäligt eller hur?

 

Nä inte enligt Com hem…de pratar om någon/några månader….

Men inte att de sa det till MIG, morsan med några års erfarenhet på nacken och tyngd bakom orden, utan de börjar tjabbla med Simon…han var ju tvungen att själv ringa upp efter mig för att de skulle verifiera att det var han…och på nåt vis fabriksåterställa modemet.

Jo men visst, jag kanske inte gillar Com hem längre, definitivt inte deras usla kundtjänst och support.

Ni har till på fredag på er kompisar, sen blir det ARN 🙂

 

Fan att man ska behöva bråka om det man har rätt till? Att de ska vara tvungna att betala månad ut och månad in för något Com hem inte vet när de kan åtgärda? Och sen få icke-svar när de ringer och klagar.?

Dåligt.

 

Nu ska jag se en film, men jag återkommer 🙂

 

Kommentarer

  1. paula

    Hade com hem , gick över till bredbandsbolaget , bästa bytet någonsin. Nu i hus så har vi telia , hmm , varken bu eler bä, ibland siter det någon praoelev o undrar om jag har kollat routern … suck

  2. My

    Com Hem har funkat bra för mig och mina vänner/familj (många ”comhem hus” därvid bor), är nog väldigt individuellt om det fungerar eller inte och hur servicen har varit. Jag har haft betydligt större problem med Tele2.

  3. Linda

    Comhem är värdelös när det kommer till klagomål. Jag bråkade med dom för några år sedan när det krånglade jättemycket. Men jag lärde mig att det är ingen ide att ringa kundtjänst de har inget att säga till om. Jag började ringa huvudkontoret! Då gick allt att lösa, jag fick bra kompensation, slapp uppsägningstiden. Jag tror de ville bli av med mig vid det laget. Jag bytte till ett annat bolag och har inte haft några problem sen.

  4. Maria

    Åh vad jag gillar dej 🙂 men som motvikt måste jag säga att Comhem har hjälpt mig jättemycket och det utan att jag blivit en bitch (vilket jag verkligen kan bli)
    Dom har hjälpt mig att uppdatera tvn och hjälpt mig med inställningar vilket dom egentligen inte behövt eller ens ska göra.
    Jag hade T3 tidigare och då snackar vi dåligt företag. Dit fick jag ringa flera gånger i veckan och inte från min fasta telefon utan från mobilen. Varför, jo det enda nummer jag inte kunde ringa var deras kundtjänst!!! Hur konstigt är det??? Dom kunde aldrig åtgärda det under det år jag hade dom som leverantör men som sagt Comhem är jag riktigt nöjda med.
    MEN stå på dig. Den kompensationen du begär är absolut inte för mycket 🙂

    Önskar dej nu en riktigt bra dag och tack för din fantastiska blogg <3

  5. Lisbeth

    Men lite konstigt är det ju ändå, att man som morsa måste hjälpa sina unga vuxna både när det gäller supporter och även med vårdkontakter?!?!
    Båda mina har nyligen flyttat hemifrån och jag har varit tvungen att ringa för båda. Och de är båda självständiga och verbala men det tycks inte hjälpa i olika supporter. Om jag ringer däremot, funkar det oftast. Var tar respekten för kunden vägen? Måste man verkligen sas spänna musklerna för att få rätt? Det är inte bara Comhem som jag haft förut, Tele2, Telia och andra är inte ett dugg bättre.
    När det är så uppenbart fel och personen i kundtjänsten inte kan kompensera ordentligt, då får väl någon som har befogenhet ta över. För så här är det ju alltför ofta. OBS! Jag slänger inte skit på personalen, utan det är är företagen som får skärpa sig..
    Jag är alltid korrekt, vänlig (alldeles för vänlig säger familjen) men jag kan bli arg och då biter jag ifrån. Ordentligt, men utan fula ord. Och blir jag kompenserad är det ett tack som gäller, självklart..

    Stå på dig, Carola!

    1. Rut

      Håller med dig, tråkigt att det ska BRHÖVA gå så långt, att andra människor ska behöva ringa, att man ska behöva argumentera för sig sak på alla möjliga vis, säljer de en bara som inte fungerar, ska man ju inte betala, då ska det gå att reklamera, och få ALLA pengar tillbaka, com hem är inte bra och inte billiga, och de borde lyssna på sina kunder, utan att kunden ska behöva bli otrevlig, det ska inte behövas. Sedan att folk på andra sidan luren skriker F@@@a och andra otrevliga saker är inte alls okej, borde anmälas, MEN jag jar förståelse för att folk blir upprörda, om de inte får den vara de betalar för – det är bedrägeri från företagets sida!

      Jag har fått en parkeringsbot en gång, som jag ansåg vara fel, när jag ringde var de bara otrevliga och det var bara att betala…… En vecka senare fick jag pengarna tillbaka med en ursäkt, en vän som är advokat hade hört av sig till dem, och då minsann tog de tillbaka boten, men inte när jag hörde av mig, sånt gör mig arg, när företag gör skillnad på folk och folk, och inte behandlar alla lika.

  6. Karin

    Alltså com hem har usel service! Skaffa INTE det för guds skull! Vi var utan både TV, telefon och bredband i 3 veckor i somras! Innan det har bredbandet svajat i 1år utan att någon velat göra nåt! Dessutom har vi blivit lurade på kostnader. Nä nu blir det byte av leverantör det ska jag säga!

  7. Karin

    Jag jobbar själv på support för en av de största mobiloperatörerna och möts dagligen av sura/arga/oförskämda kunder som gapar och skrkler och är allmänt otrevliga, när damer i 50-års åldern kallar en f***a och liknande skällsord funderar jag seriöst på vad det är för fel på folk?
    Man kommer inte någonstans med att vara en ”bitch” som personen ovan, bemöt personen i andra änden av luren med vänlighet och förståelse så blir det så mycket bättre.
    Att det ska ta 6 månader att felsöka låter väldigt orimligt, MEN jag tror inte att personen i supporten har befogenhet nog att utlova kompensation på 6 mån a 350:- plus de 6 mån som gått.
    4200:- är ändå rätt mycket pengar, och inget maan kan ”skrika” sig till genom att hota med att säga upp sitt ab, svartmåla företaget inför hela sin bekanstskapskrets, ARN osv.

    Jag gillar dig Carlola och jag hopppas att du tänker på att den du ringer till är en människa som förtjänar ett bra bemötande!

    Carola: Jag är alltid trevlig, det sa jag ju? Men eftersom de varit riktigt otrevliga mot Simon och inte bemödat sig om att lösa det hela på sex månader så är det slut på fjantandet:)
    Jag skiter i vem som ger dem kompensation, och du….är inte 4500kr väldigt dyrt för två 20 åringar som jobbar på timmar lite då och då? För nåt som inte funkar? De får betala vareviga månad, sura pengar som de kunde köpt ett mobilt bredband för, eller hur?De behöver ju sitt internet till att leta/söka jobb/ betala räkningar / plugga osv.
    Jag tycker inte att jag är ett dugg orimlig, och att jag dessutom är trevlig ska de faktiskt ta som en bonus, jag hade kunnat vara en sån du beskrev ovan 😉 men jag vet att man inte vinner nåt på det.
    De får veckan på sig och sen blir det ARN. Det tycker jag inte är elakt, tvärtom har jag gett dem en chans att lösa det hela nu.

    1. Karin

      Härligt att höra att du alltid är trevlig när du ringer till support, om alla hade varit det hade vårt jobb varit mycket enklare.
      Kommentaren var inte riktad mot dig utan mot alla som ringer och har just det bemötandet jag beskrev ovan, det är så fruktansvärt onödigt och tråkigt.
      Antagligen behöver Simon och Janelle kräva att få prata med chef eller någon slags reklamationsavdelning för att få igenom kompensation i den utsträckningen.
      Jag har svårt att tro att 1:st Line kan kompa mer än nån tusenlapp, det är iaf så det brukar vara.
      Ett tips bara, Mobilt Bredband brukar alltid ha begränsningar i dataanvändandet och brukar inte vara ett tippenalternativ för två ungdomar.
      Kolla med andra operatörer istället, Bredband2 är billiga, om de finns där ni bor.
      Ha en fortsatt trevlig dag och hoppas att det löser sig!

  8. Helén

    Vi hade det problemet när vi bodde i lgh. Vi hade ju allt hos dom tv, bredband och telefon. Så när det strulade hos oss och min sambo är lite försiktig av sig. Inte jag dock. Han lämnade sin jobb mobil i ett obevakat ögonblick så jag fick tag i den, ringde upp Comhem och började först lite försynt och snällt. Men när han bara var villig att ersätta mig med 75kr/mån då tog det hus i helskotta på mig. Jag sa till killen i telefon. Kan du sköta ditt jobb hemifrån utan dator och telefon? Kan sjukhuset nå dig ( min mor var inlagd) om du inte har en telefon? osv, jag gick på ganska så hårt. När vi var klara så hade jag inte bara ordnat 1år gratis abonnemang, utan även 3500kr i kompensation. Det sista jag sa till killen på telefon är att är inte min sambo nöjd med detta så lovar jag dig att jag återkommer…Kan meddela att jag behövde inte återkomma. Men min sambo frågar än i dag hur jag bad mig åt

  9. Loppan

    Hi hi hi, undra om com hem läst din blogg och vet att du nyligen varit väldigt arg? Inte för att man kanske tar ut sin ilska på vem som, men tålamodet för onödigt tjabbel minskar iaf drastiskt, eller? Själv har jag lyckats med bedriften (?!) att få Telia att skriva AV åtta månaders bindningstid på mitt internet – men då var tålamodet för tjabbel rågat sedan länge efter år av felsökning och trams och jag var föräldraledig med gott om tid att ringa var dag och skinn påösande nog att argumentera! Hård ska möta hårt!

  10. Maria Larsson

    Wow! Inte varit inne på din blogg förr (tror jag) Hittade hit genom fina Mirka. Men oj vad du trollbinder mig! Vad cool du är!!! Du uttrycker sådant som jag bara törs tänka. Knappt det! Skriver så härligt ärligt om allting! Så här stannar jag ett tag! 🙂

    Ha det gott!

    Med vänlig hälsning, Maria

    Carola: Hej och välkommen 🙂
    Vad glad jag blir av dina snälla ord! Stanna kvar 🙂

  11. Monica

    Det där låter precis som jag när jag ringer dylika samtal.Kylig och korrekt but without mercy.Sist hotade jag att klaga hos elbolagets VD (han bor 300m från mig,känner honom och har gjort hans familj några STORA tjänster via jobbet,men det vet inte kundtjänst)och då jävlar var bredbandet åtgärdat på 15 min. Go for it girl.Be a bitch, fast det är inte roligt.
    Ibland är engelska lättare att uttrycka sig på ,det gillar jag.

×

Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda

Carola Wetterholm, niobarnsmamma från Uppsala, som medverkat i Familjen Annorlunda. Numera ensam med alla barnen på heltid. Vi är en stor familj, men den funkar precis som alla andras, kanske lite mer av allt bara . Tvätt och mat...och ytterkläder i den trånga hallen... Ett är säkert och det är att det blir aldrig tråkigt med nio barn i familjen! Maila mig? Gärna :) Här : carolawetterholm@gmail.com

Samarbetspartner:
Stylewish - Influencer Hosting