Allmänt

Okey ni fattade inte:)

Jag är inte lurad av försäljaren. Ok? Jag är helt nöjd och han informerade om allt och lite till, jag frågade korkade frågor och fick bra svar. Så mitt nya är jag nöjd med:)
Är jag inte det fortsättningsvis kommer jag hänga där dagligdags och tjata så det ska de hoppas att jag är.

Jag kan ta kostnader för dubbla abonnemang, det var jag fullt medveten om att det var, både genom att säljaren upplyste om det, och kompenserade för det med massa grejor, och för att vi haft tele2 i många år. Jag visste att det var tre månader.
Men… Att tele2 gör om och tar bort tre månader på nya ab. men behåller det för sina gamla kunder är skit. Jag vidhåller!
Det är DÄR jag lackade ur.

Att telefonen är låst har jag fått info om ett flertal gånger om från tele2 säljare att det gäller så länge det ab man skaffade telefonen på löper och de har gått ut för evigheter sen, dessutom var inte min femma låst.
Enligt tidigare info från tele2 skulle telefonen alltså vara olåst nu.

Att det tar tre arbetsdagar att låsa upp är inget annat än töntigt, det lär vara två klick på tangentbordet så är det klart och hela Sverige ska knappast låsa upp samtidigt.

Jag må ha varit korkad som inte läste avtalens extremt finstilta, för evigheter sen men å andra sidan trodde jag aldrig att man blev livegen;)
Jag tror dessutom att förändrar man så gör man det på alla abonnemang. OCH kanske så fixar man billigast bästa möjliga för kunden när man står i butik och ska teckna nytt? Så har inte heller skett, det är så många gånger jag fått ändra precis nya ab för att de varit helt fel.. Efter att säljaren tittat på datorn hur mkt det rings och surfats för att fixa bättre, så blev det sämre.
Han som bodde här har krånglat han med, så vi är inte nöjda med tele2!

Ja man kan sätta sig in i ALLT men det ska man inte behöva göra.

Nej jag tror inte på allvar att de ringer upp och fixar, jag var ironisk;)

Jag är jävligt irriterad på tele2 och då får de en skopa. Jag vet att det säkert gäller andra med, men nu har jag inte drabbats av dem. Inte stångats med dem i 15 år för att sen bli avtackad med mer än dubbelt så lång uppsägningstid som ett nytt abonnemang
För mig kommer det aldrig bli tele2 igen, och jag är rätt ensam i min vänkrets att ha kvar dem, men jag ville vara kvar, gammal trogen ( korkad) kund som jag är.

Tycker ni verkligen att det är bra kundservice att ta betalt för överlåtande, inom familjen, upplåsning av mobiler där ab på dem gått ut och tre mån uppsägningstid för att man varit kund i evigheter?
Tycker ni det?
Eller tycker ni att jag ska skylla mig själv för att jag ville skaffa mig själv en billigare månadskostnad ?
3 blir billigare för aningens bättre abonnemang därför var jag villig att ta de här extra kostnaderna som jag visste om. Även om det blir tufft några månader, så blir slutsumman billigare. Värt massor när jag betalar många abonnemang ! Jag vill inte ha kontantkort som ska fyllas på stup i kvarten eller är tomma när de behövs som mest.
Eller ser ni er chans att få skriva lite negativt om mig;)?
Att tala om att jag är Stendum och korkad kanske som inte läser minitexten på ett A4 …
Jag bjuder på det, men fortsätter tycka att tele2 är sviniga.

Tillägg: nu är den upplåst… (11.53) Jag sa ju det att tre arbetsdagar var töntigt;)
Bra eller nåt! Nu slipper jag iaf en stensur tonåring utan mobil 🙂
Bara resten kvar att sura över …;)

Kommentarer

  1. Ida

    Jag tycker inte att Carola överreagerar, tycker däremot det är konstigt att en del läsare tycks tro att de har rätt att skriva vad som helst och att Carola bara ska tacka och ta emot. Varför ska hon behöva stå ut med elaka kommentarer?

  2. Toktanten Elin

    Här i Kiruna är valet av operatör rätt enkelt, de enda som har bra täckning är Telia och Halebop. Så har alltid kört på Telias ab. Och då ofta haft fria samtal till andra som har Telia. Vilket i stort sett är alla här i stan =P Så slipper fajtas när det gäller ab ialf…

  3. nettan

    Jag har precis sagt upp 3 efter att jag haft dom som operatör i över 10 år, och precis som för dig så blev jag riktigt förvånad över hur dålig service vi gamla kunder får!
    Ville säga upp abonnemanget, men då ja har haft mitt abonnemang så länge så har jag 3 månaders uppsägningstid. Hade jag haft ett nytecknat från i år så hade jag bara haft 1 månad. Riktigt dåligt tycker jag! Det jag gjorde var att lägga om mitt abonnemang till det billigaste de har så slipper jag betala massor av pengar i onödan.
    Men kollade upp det här angående att låsa upp mobilen, va jag kunde läsa mig till så tog 3 300:- för att låsa upp mobilen, men om abonnemanget gått ut så var det kostnadsfritt. Hoppas verkligen att det stämmer! Ingen lust att betala 600:- för att låsa upp 2 mobiler då både jag och min man ska byta operatör.

  4. Lina

    Jag har haft Telenor i 7-8 år och har varit nöjd sedan start. Har provat andra operatörer men de har inte levererat det jag velat ha. Ville bara tipsa om dem och de har bra familjeabonnemang 😉

  5. Johanna

    Men snälla någon, är det vuxna människor som på fullaste allvar orkar lägga ner tid och ork på att kommentera och bli irriterade på vad Carola tycker och tänker? Hur svårt kan det vara att sluta läsa denna blogg om ni tycker att det Carola skriver är helt för jävligt? Eller låt iallafall bli att kommentera? Detta är Carolas blogg, hon skriver precis exakt vad hon vill, ni beter er som om ni vore 14 år gamla.
    Carola, jag beundrar dig, du är jätteduktig som klarar allt själv!

  6. Lena

    Carola, läs inte de som bara vill veta bäst. Du skriver hur du upplever sakerna . Så varför har folk åsikter. Jag tycker att de som skriver massa negativt till dig, ska sluta läsa din blogg. Och skaffa sig ett eget liv och tänka positivt.

  7. My

    Vad jag fått informerat så är mobilerna låsta till operatören för alltid om man inte betalar för att låsa upp dom vid operatörbyte…ett eller tio år spelar ingen roll.

    1. Marie

      Precis 🙂
      Låsta för all framtid oavsett om man avslutar abonnemanget eller inte.
      Bara för att abonnemanget löper ut låses inte telefonen upp.
      Det är under bindningstiden man inte kan låsa upp den alls, när den löpt ut så fritt fram att låsa upp den mot betalning. Och läser man det finstilta så vet man det.
      Visst det ÄR fult gjort, tycker det borde vara gratis att låsa upp efter bindningstid. ( har för mig det är på tal att bolagen måste sluta med det med att ta betalt för att låsa upp )
      Men sen januari -14, den 27 om jag inte minns helt fel, får INGA nya Iphone vara operatörslåsta. Ett framsteg för dom i alla fall som vill ha den modellen.
      Halebop har gjort om så dom har bara 1 månads uppsägningstid oavsett om du tagit abonnemanget innan dom gjorde om så att det inte får vara 3 månader längre.

  8. Jenny

    Jag fattade och håller fullständigt med dig!! Vi har också haft trubbel med mobiler som inte borde vara låsta längre men lik förb. är det! Irriterande är bara förnamnet. När det är tusen saker man ska välja mellan i olika sammanhang hela tiden så är det en omöjlighet att man orkar komma ihåg alla olika avtal i huvudet.

  9. Ulle

    Tror de där telefonbolagen är samma skrot o korn har varit i bråk med Telenor och Tre, våra abonnemang kostade också 300 att skriva över inom familjen gick inte att göra något SEN ringde mannen i huset och då behövde vi inte betala en krona… Märkligt!!!

    1. Torsdag

      Vi läsare missförstår/ faaattttar iiiiinngeeenting ofta enligt krönikören så fort det inte är halleluja rop. Why?

      Carola: Lotta, Lotta;) du försitter inte ett tillfälle att rapa dynga, jag fattar ärligt inte varför du fortsätter läsa här när allt jag gör är en källa till irritation för dig?

  10. cappicio

    kan tipsa om årskort på kontatkort. Vi har telia 1999 kr per år då är det obegränsat med samtal, mms samt sms till alla operatörer

×

Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda

Carola Wetterholm, niobarnsmamma från Uppsala, som medverkat i Familjen Annorlunda. Numera ensam med alla barnen på heltid. Vi är en stor familj, men den funkar precis som alla andras, kanske lite mer av allt bara . Tvätt och mat...och ytterkläder i den trånga hallen... Ett är säkert och det är att det blir aldrig tråkigt med nio barn i familjen! Maila mig? Gärna :) Här : carolawetterholm@gmail.com

Samarbetspartner:
Stylewish - Influencer Hosting