Allvar

Men hur svårt ska det vara, SJ?

I juli ska jag, syrran och Mirka åka till Göteborg och gå på konsert:)

Superkul!

Vi har tänkt att ta tåg, men jag inser att det kanske blir enklare att flyga…så syrran… you know what to do:)

Biljetterna för den här perioden ska enligt SJs hemsida släppas nu, i mitten/slutet av mars. Jag är SJ Prio kund, jag åker tåg rätt ofta ju, och brukar få mail om biljettsläpp. Så icke nu. Nähä, men jag har kikat in var och varannan dag för att få de där billiga biljetterna:)

Det går inte att få fram några resor då. Det står att de är ej valbara. För ett tag sen stod det som förklaring att det berodde på att de biljetterna fått för högt pris, och att det skulle åtgärdas. Jag fortsätter gå in och kolla. Idag ledsnade jag och frågade i deras kundtjänstchatt när de skulle släppas.

Svaret var att de vet inte för det är banarbete på sträckan, och då kommer de släppas allt eftersom man vet hur det ser ut. Bästa sättet var att kolla in ofta för att se om de var släppta… eh va? Helt okey att de inte vet, men att inte kunna maila när de är släppta?  Men när jag då frågade om man fick mail när det gick att  boka så var det totalt omöjligt.

Varför då?

Jo, för då skulle de behöva skicka ut flera mail om dagen, alltså att alla får många mail. Jag bara: Och? Det gör väl inget?

Jodå, det skulle bli så krångligt. För vem? Inte för mig i alla fall. Tvärtom så är det fett krångligt att jag inte får ett besked när man kan boka.

.

Fan, man kan ju tro att SJ lever kvar i artonhundratalet.

Jag satte en bok på bevakning på Bokus i julas, den fanns inte inne och de visste inte om/när den skulle komma in. Men när den fanns att beställa så fick jag ett mail.

SJ kanske kan snacka med den som gör alla andras bokningssidor? För hur svårt ska det vara att kunna klicka i önskat datum för resan och sätta den på bevakning? Men så mycket kundservice svider kanske? De har ju ändå ett rykte om sig att vara rätt usla att upprätthålla;)

 

I stället ska man som potentiell kund behöva gå in var och varannan dag för att klicka sig runt och fram till rätt datum och söka resa och v ä n t a för det är inte en snabb sida…bara för att sen få beskedet att det inte finns några. Nä. Det kommer sluta med att jag missar att gå in en dag, just den dag de släpps och så kommer vi inte få några. Jag bara vet det.

Jag har hittills inte haft så mycket att klaga på med dem, men det här känns så jäkla korkat. Och korkat måste liksom åtgärdas. Så SJ, ta det som konstruktiv kritik;)

SAS däremot, aldrig något krångel:)… jag ska snacka med syrran i morgon.

Tåg ligger på mig, men flygbokningar är hennes jävla ansvarsområde 🙂

Så, det var det.

 

Kommentarer

  1. Josefin

    Finns mycket att önska med deras hemsida …… jobbar med webb själv och skakar på huvudet åt mycket hos dom…

×

Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda

Carola Wetterholm, niobarnsmamma från Uppsala, som medverkat i Familjen Annorlunda. Numera ensam med alla barnen på heltid. Vi är en stor familj, men den funkar precis som alla andras, kanske lite mer av allt bara . Tvätt och mat...och ytterkläder i den trånga hallen... Ett är säkert och det är att det blir aldrig tråkigt med nio barn i familjen! Maila mig? Gärna :) Här : carolawetterholm@gmail.com

Samarbetspartner:
Stylewish - Influencer Hosting