Innehåller annonslänk från Ellos
.
Äh jag vet, uselt rim men strunt samma!
Vi har badat hela dagen idag:)
Jag, Jamie och Trixie plus syrran, Janelle och Jack blev det. En pytteliten skara. Lovelia har ett basketläger hela helgen och Jordan ville hänga med en kompis. Novalie är för tillfället mer av ett spöke än människa 😉 Hon spelar dataspel hela tiden, kör med folk i USA så tidsskillnaden är besvärlig. Alltså sover man på dagen och spelar på sena kvällar/ nätter.
De större var och badade på sitt håll eller jobbade. Så vi var få idag.
Vi åkte till Fjällnora. Vi, och resten av Uppsala, det var rejält trångt. Det är det alltid men just nu så känns det lite ännu lite sämre att trängas. Men ändå, hyfsat avstånd.

Jag har en hyfsad bränna, så pass att det blir väldigt fint med den här gula strandklänningen/kjolen.
Jag köpte den förra året, och har använt den få gånger. Mest för att den hamnade långt ner i lådan🙈den är en aning skrynklig som synes;)
Den är så jäkla fin! Jag hittade ett skärp med en blomma på i badrummet och sen kände jag mig strandsnygg ☀️
Den är på rea nu, och det är även den gula prickiga jag köpte samtidigt .


Båda är så sköna! Och i alla fall den sista finns i flera olika färger och mönster.
Men jag älskar det gula! Den går att dra ner till en kjol och man kan vira axelbanden på flera olika vis.
.
Jack behöver ju ha en plats i skuggan så vi körde på det allihopa, och så låg vi i solen mellan varven. Det var skönt i vattnet. Svalt när man hoppar i, sen helt ok men efter en stund frös jag:) men då får man ju sitta på bryggan och vakta barn.
Jamie har blivit riktigt vass på att simma, och han dyker som en säl, och Trixie är mer som en fisk i vattnet. Men det är djupt vid bryggan, bra så man kan dyka, men mindre bra att vattnet är ganska mörkt. Jag kan inte släppa dem ensamma där. Är det så de bottnar, och Trixie är med så går det bra, som i Norberg. Det skulle givetvis gå utmärkt här med, men man vet aldrig. Dessutom är det massor av folk som hoppar och grejar, en olycka händer så lätt. Jag sitter och vaktar ett tag till🙈
Vi hade en härlig dag på stranden!

Jag skulle hämta lovelia och några baskettjejer efter lägret klockan 19.09, så det var den tiden vi hade att hålla oss till. Vi badade flera gånger och sen åkte vi hem så jag bara hann hänga upp allt och sen vidare.
Stegen var ju inget att hurra för, så det blev en långpromenad med Doris och syrran på kvällen. Det är helt magiskt ute! Fortfarande, klockan är 1.35🙈är det varmt ute, så man kan sitta barbent och utan kofta. 😍☀️Jag älskar det såklart!
Vi satt en långa stund här hemma sen, Jamie höll oss sällskap och vi kikade på stjärnorna och snackade. Det ser ut som skit, för det är ingen ordning än i poolrummet. Eller där inne är det rätt ok, men utanför…
Det kanske jag grejar med i morgon. De fyra minsta ska träffa pappan. Men mer troligt är det att jag och syrran jäser på nån strand.🏝Man måste passa på.
Vi hörs i morgon! Sista dagen på sommarlovet 🥵men det får väl gå det med.
Natti natti 😘

























Så fin du är i din strandklänning!!
Tack 😍
Har varit på ackis med sonen några gånger sen i våras. Måste säga att jag är chockad hur lite folk i Uppsala respekterar Corona. Folk trängs på tågstation och bussarna. Dåliga på att hålla avstånd i affärerna. På ackis finns det knappt någon handsprit. Inte ens på toaletterna. Tänk vad olika det kan vara på olika delar i Sverige.
Hm… jag har sprungit allt för mycket på akkis under vår/sommar, på flera avdelningar och även olika byggnader. Det finnns handsprit ungefär var femte meter:) sitter på väggarna och står lösa flaskor överallt. Det har alltid funnits handsprit i överflöd så länge jag hängt där, började jobba där 89.
Så just där kan jag inte hålla med dig.
Jag tycker också avstånd hålls i butiker. Men kollektivtrafik har jag noll koll på.
Jag som bor här tycker Uppsalaborna respekterar och sköter sig överlag väl 🙂